Het is alweer bijna zover - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Steven Geerts - WaarBenJij.nu Het is alweer bijna zover - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Steven Geerts - WaarBenJij.nu

Het is alweer bijna zover

Blijf op de hoogte en volg Steven

03 September 2012 | Nederland, Zwolle

Beste lezer,

Vandaag is voor mij het nieuwe schooljaar begonnen. Een schooljaar wat een bijzonder mooi schooljaar zal gaan worden. Ik zit nu al maanden met het idee, in september ga ik vier maanden naar Zambia, GAAF!!!! Nu is het echter geen kwestie meer van maanden, over drie weken, zelf al rond deze tijd, zal ik namelijk op de plaats van bestemming aankomen. Het komt nu dus wel heel snel dichtbij.

Vandaag zijn drie theoretische/voorbereidende weken van de minor ISD begonnen. Tijdens deze weken zal ik samen met mijn reisgenoten verdiepen in de culturele aspecten waar wij tijdens ons verblijf mee in aanraking komen, en rekening mee moeten houden.

Hiernaast zullen een aantal van deze dagen gericht zijn op teambuilding. Dit is natuurlijk wel fijn dat je elkaar op deze manier wat beter leert kennen. Vooral als je nagaat dat het om een groep van acht studenten gaat, die elkaar eigenlijk niet kennen, die straks vier maanden lang bij elkaar op de lip zitten..... want hoe zal dat gaan? Een nieuwe groep, allemaal verschillende personen, ik ben wel benieuwd hoe wij ons als groep gaan ontwikkelen en hoe wij als groep terugkomen. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in om met deze groep de reis te gaan maken.

Voor degene die zich afvragen wat voor projecten ik ga doen.... ook hier ga ik me de komende drie weken meer in verdiepen. Echter is het zo dat ik pas zeker weet wat ik ga doen, als ik eenmaal daar ben en met de lokale 'opdrachtgevers' heb gesproken. De projecten worden namelijk afgestemd op de behoeften die de mensen daar op dat moment hebben. Wanneer hier meer duidelijkheid over is, zal ik jullie ook via deze weg meer informatie geven over de projecten die ik zal gaan doen.

Natuurlijk staan de komende weken ook in het teken van de laatste dingetjes regelen. Zonnebrand, medicijnen, kleding, etc. Allemaal kleine dingen, maar zeker niet onbelangrijk. Natuurlijk wil ik de komende weken ook gebruiken om nog even te genieten van alle vrienden en familie die ik hier nu nog om me heen heb. En hopelijk nemen jullie nog even de tijd om hier samen met mij van te genieten!

Voor nu wil ik het even hierbij laten. Hopelijk vinden jullie het leuk om een en ander te lezen over wat er allemaal staat te gebeuren.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, reageer gerust op dit verslag of stuur een mailtje! Ik vind het alleen maar leuk om reacties te krijgen. Dit geld helemaal voor als ik straks in Zambia zit! Nu kun je immers net zo goed nog even langs komen;)!

Ik laat weer van me horen!


Liefs,

Steven



  • 03 September 2012 - 17:38

    Elmer:

    Tof man! Ik ga mij zeker aanmelden en de dingen volgen die je doet. Ik spreek je nog wel op school binnenkort.

  • 03 September 2012 - 19:17

    Astrid:

    Hey broetje,

    Goed begin van hopelijk een mooie reis en bijbehorende blog!

    X Astrid

  • 03 September 2012 - 19:52

    Nienke:

    Hee Steven. Ik ga je zeker volgen, net als Suzanne. Veel plezier alvast! Groetjes Nienke

  • 10 September 2012 - 09:16

    Monique:

    He Neefje,

    Steven, we hopen dat dit en prachtige, onvergetelijke reis voor je wordt. Heel stoer dat je dit gaat doen en we gaan je zekere volgen.
    Succes!!!!!!
    Jan, Judith en Monique

  • 10 September 2012 - 20:41

    Hilda:

    Hoi Stev, nog minder dan 2 weken te gaan ... Wat een vooruitzicht. Heel veel goeds gewenst voor je reis en verblijf! 'Goud hôl'n!' Han en ik gaan je blog volgen; mooi dat je die gaat bijhouden. Liefs van t. Hilda

  • 28 September 2012 - 16:15

    Thomas:

    Heey Steven,

    Ben je goed aangekomen in Zambia?
    Viel het vliegen mee of was het spannend?
    Is het eten lekker of eet je toch liever in Nederland?

    Hier gaat alles goed.
    Ik heb het erg naar mijn zin op school.

    Veel plezier in Zambia en laat gauw maar wat horen.

    De apen groetjes van Thomas en iedereen op de Ringlaan.

  • 30 September 2012 - 17:53

    Hans:

    Hey Steven,

    Ben je er al, of vlieg je via Terschelling, Is de vlucht goed verlopen?
    Waarschijnlijk rustig de boel aan het verkennen?
    We horen het wel.
    Een fijne tijd gewenst.

    Gr. uit Ermelo

    Hans Fernanda Nino Antonie en Ivana

  • 06 December 2012 - 14:13

    Monique:

    Hey Steven,
    We hebben je kerstkaart al ontvangen. Mickey is achter de confetti aangegaan. Bedankt voor je lieve kerstgroet Steven. Gisteren was het hier Sinterklaas, wij hebben er niets aangedaan hoor maar de ouwe heeft wel een bak met sneeuw achtergelaten. Het is een prachtige witte wereld. In veel huizen staat de kerstboom al te pronken. Volgend weekend ga ik hem ook zetten.

    Hoe gaat het nu verder Steven. Is het al met al een beetje te doen zo.
    Ik heb je reisverslag weer geprint en ga deze vanavond op mijn gemakje lezen.
    We hopen dat het goed met je gaat en dat je nog steeds een geweldige tijd hebt. Geniet er nog van lieverd.

    Dikke knuffels van ons en niet te vergeten van Opa en Oma.

    Doei Steven, Jan en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 18283

Voorgaande reizen:

23 September 2012 - 25 Januari 2013

Minor ISD - Zambia

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: